Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Rdza atakuje? Odkryj sposoby na zabezpieczenie antykorozyjne!
Zabezpieczenie antykorozyjne chroni metal przed powstawaniem rdzy. Korozja zaś jest niechcianym zjawiskiem. Szczególnie w przypadku transportu morskiego. Metal powleka się na różne sposoby. Pewne są mniej, inne bardziej trwałe. Efektywność oczywiście powiązana jest z ceną. Choć to nie jedyny czynnik wpływający na koszty. Dowiedz się więcej, czytając artykuł. Sprawdź, jakie są metody zabezpieczania antykorozyjnego!
Jakie rodzaje zabezpieczeń antykorozyjnych masz do wyboru?
Według pierwszego podziału, zabezpieczenie antykorozyjne wykonywane są na dwa sposoby:
- przez nakładanie powłok antykorozyjnych,
- elektrochemicznie.
Co zawiera się w powłokowych zabezpieczeniach antykorozyjnych?
Powlekanie metali jest skuteczną metodą zabezpieczenie antykorozyjnego. Wykorzystuje się do tego:
1. Inne metale. Cynkowanie i chromowanie należy do najpopularniejszych procesów. Chromu często używa się przy zabezpieczaniu aluminium. Z kolei cynk sprawdza się jako zabezpieczenie antykorozyjne stali. Chrom nadaje połysk przedmiotom i konstrukcjom. Jak to wygląda? Najczęściej przygotowuje się elektrolityczną kąpiel z solami chromu i zanurza w niej metal. W drugim przypadku, najpopularniejsze są następujące rodzaje cynkowania:
- ogniowe,
- natryskowe,
- galwaniczne,
- proszkowane.
Jest też opcja samodzielnego przeprowadzenia cynkowania w domu. Do tego używa się specjalnego sprayu. Kosztuje około 50 zł. Nie jest jednak tak skuteczny jak profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne.
2. Z użyciem środków niemetalowych: lakierów czy farb. Zaletą tej metody jest jednoczesne zabezpieczanie i koloryzowanie. Po jakie farby warto sięgnąć?
- Farby dwuskładnikowe — poliuretanowe lub epoksydowe. Są trwałe i szybko schną. Nadają się do urządzeń i maszyn przemysłowych.
- Farby jednoskładnikowe — jest ich wiele. To np. farby silikonowe, chlorokauczukowe, akrylowe, poliwinylowe bądź alkidowe. Nawierzchnia silikonowa wytrzymuje bardzo wysoką temperaturę, nawet kilkaset stopni. Dlatego często tworzy się ją na kominach i piecach.
- Gruntoemalie — skracają czas malowania. Powierzchnia pokryta gruntoemalią nie potrzebuje dodatkowej warstwy. Co ważne, chroni przed działaniem słońca.
Przed nałożeniem farby (pierwszej i drugiej warstwy), metal powinien być odtłuszczony zeszlifowany. Pozbądź się brudu, resztek farby i rdzy. Umyj i osusz powierzchnię. Zrobisz to w sposób:
- mechaniczny,
- stosując piaskowanie,
- termiczny,
- chemiczny.
Dopiero wtedy przejdź do właściwego zajęcia. Metal maluje się pędzlem lub poprzez natrysk (częściej). Pamiętaj, by przeprowadzać te prace w odpowiednich warunkach. Unikaj skrajnych temperatur i wilgotności. Wskazane jest malowanie w przedziale od 6°C do maksymalnie 30°C.
Ile kosztuje zabezpieczenie antykorozyjne podwozia?
Samochód wymaga odnawiania warstwy chroniącej przed rdzą co jakiś czas. Jeśli o to nie zadbasz, po jakimś czasie może być już za późno. Oczyszczenie i zabezpieczenie podwozia będzie wtedy nieopłacalne. Lepiej zapobiegać. W przypadku pojazdu, zabezpieczenie antykorozyjne cena wynosi od kilkuset do ponad tysiąca zł. To zależy od wielkości auta i jego potrzeb. Zwykle maluje się lub spryskuje powierzchnie. Po wykonanej usłudze powinieneś dostać certyfikat. Mechanik poinformuje cię też, kiedy trzeba powtórzyć proces.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana